Roosa Aaltonen ja Taru Kauppinen ideoivat opinnäytetyössään täkyjä nuorten koukuttamiseksi Puruvedelleja ennen kaikkea lohikuninkuuskilpailuun.

Taru ja Roosa ideoivat täkyjä nuorten koukuttamiseksi lohiuisteluun

19.06. 07:07

KESÄLAHTI

Jouko Väistö

Puruveden lohikuninkuuskisalla on hyvä sydän. Se on pitänyt kaiken kansan soutu-uistelukilpailun elossa 37 vuotta.

Mikään ei kuitenkaan ole ikuista. Hyvääkin sydäntä on hoidettava. Elinvoiman takaamiseksi tarvitaan tervehdyttäviä toimenpiteitä.

KARJALAN Kalamiehet kantaa päävastuun Lohikuninkuuskisan järjestämisestä. Seuran sihteerinä toimivan Taina Arvekarin mukaan tavoitteena on saada uistelijoiden määrä reippaaseen nousuun.

– Ajatuksenamme on kehittää ja uudistaa toimintoja niin, että kolmen vuoden päästä pidettävä 40-vuotisjuhlakisa koukuttaisi Puruvedelle vähintään 500 venekuntaa.

Työ uusien uistelijoiden houkuttelemiseksi on jo alkanut. Kuluneen kevään aikana on lähestytty itärajan takana toimivia kalastusseuroja ja parhaillaan ollaan ideoimassa keinoja tapahtuman markkinoinnin tehostamiseksi.

UUSIEN TÄKYJEN kehittelyssä isossa roolissa ovat Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulun Mikkelin toimipisteessä opiskelevat Taru Kauppinen ja Roosa Aaltonen.

Taru ja Roosa laativat opinnäytetyönään soutu-uistelukisan osallistujien ja näkyvyyden kasvattamissuunnitelman seuraavalle neljälle vuodelle Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulussa.

He ideoivat opinnäytetyössään keinoja, joilla nuoret saataisiin nykyistä mittavammin innostumaan Suomen suurimmasta ja vanhimmasta soutu-uistelukisasta ja tulisivat mukaan lohikuninkuuden tavoitteluun.

NUORIA koukuttaessaan Taru ja Roosa uskovat sosiaaliseen mediaan. Se on kanava, jonka tehoa ei ole lohikuninkuuskisan markkinoinnissa toistaiseksi juurikaan testattu.

Lohikuninkuuskisa sopii niin Tarun kuin Roosankin opinnäytetyön aiheeksi mitä parhaiten, sillä kumpikin on kiinnostunut tapahtumamarkkinoinnista.

Kenttätyönsä aiheen ympärillä he aloittavat juhannuksen jälkeen, jolloin he keräävät viikon ajan työhönsä liittyvää materiaalia kisapaikalla.

KESKUSTELUA AIHEESTA

NÄKÖISLEHTI

Koti-Karjala ilmestyy myös näköislehtenä.

Kirjaudu palveluun ›

Tilaa näköislehti ›

GALLUP

Kärsitkö siitepölystä?

KUVAGALLERIAT

Katso lukijoiden kuvat sekä Koti-Karjalan toimituksen kuvagalleriat.

KUVAGALLERIAT ›